Totaal aantal pageviews

woensdag 20 februari 2013

Huisvrouw-Manager van het gezin


Ik ben de glazenwasser en de wasserij.
Ik ben de tuinvrouw, ik hou het netjes bij.
Heel dit raderwerk staat stil,
wanneer mijn arm eens niet meer wil.
Ik ben gepromoveerd in de psychologie,
gewoon aan huis kreeg ik theorie.
Soms is het mij alsof ik angstig droom, 
want ik ben ook pedagoog en econoom.
Ik ben de schouder om op uit te huilen.
Ik ben de keeper, ik vang alles op.
En alle missers vallen op mijn kop.
Ik ben de gezinshulp in mijn eigen huis.
Ik ben all-round Verpleegster zonder kruis.
Ik ben de strijk en de poetsmachien,
zonde dat ze dat niet zien.
Ook ben ik de kok en kook met variatie.
Maar niemand vind dit eigenlijk een prestatie.
Je staat verbaasd,
waar een mens nog tijd voor vind. 
Want ik kreeg zo nu en dan nog een kind.
Ik ben "uniek", vrouw en nimmer te vervangen.
Achter beroep vul ik dus voortaan in
keurig netjes "manager van een gezin".
In plaats van "zonder" om mijn nek te hangen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten